söndag 21 februari 2016

Bloggklockan klämtar!

Ja, så är det, min bloggklocka börjar att klämta! Jag har länge funderat över hur jag ska göra med bloggandet - ska jag fortsätta eller ska jag sluta. Just nu lutar det åt det sistnämnda! Jag hittar inte riktigt lusten för bloggandet längre och när jag känner så, måste jag bara pausa!

Pausa eller sluta, ja jag vet inte riktigt. Det enda jag vet är att lusten inte riktigt finns där. Nu kanske några av er tänker - det är för att jag har börjat att instagramma som jag känner så här. Men sanningen är den, att jag inte vet riktigt hur jag känner för Instagram heller, kanske klämtar den klockan också, kanske inte. Det jag vet är att jag inte är någon Förvaltare, har aldrig varit. Jag är och förblir en Starter! Gillar det nya! Jag önskar jag hade en förvaltare inom mig men den rollen är väldigt liten!

Det jag vet dock är att jag inte kommer att blogga på ett tag. Du som följt mig sen tidigare vet att jag haft en annan blogg som jag stängde ner. Jag kommer dock inte att stänga den här men den får stå på vänt ett tag och så får jag känna efter hur det blir. Kanske jag återvänder, kanske jag inte gör. Jag vet faktiskt inte just nu! Jag kommer att hälsa på hos er och sporadiskt lämna litet hälsningar när jag känner att jag har något att säga, annars blir det nog bara att jag insuper era bilder och njuter.

Jag tror att många av er följare redan har anat det här eftersom jag den senaste tiden varit osynlig hos er och mina blogginlägg har varit få. 
Nu ser jag dock fram emot våren och allt vad det har med sig och jag kommer att Instagramma ett tag till. Tiden får utvisa hur det blir med Bloggen och Instagram. Just nu vet jag bara att jag måste pausa!

Ha det gott därute och tills vi ses! Kram på er!

10 kommentarer:

  1. Jag kan förstå hur du tänker och känner. Detta med internet tar en himla massa tid och det är bar du själv som kan avgöra när det känns för mycket! Jag kan väl också känna av "bloggtorkan" ibland, men jag känner mest att jag skriver för min egen skull, som en dagbok.
    Hur du än gör så förstår jag, men jag har njutit av dina alltid så härliga bilder från dina trädgårdsprojekt och vackra växter!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Ojdå, det hade jag inte väntat mig, visst är det långt mellan inläggen men så blir det ju ibland livet kommer liksom emellan ibland.det är ditt beslut och jag hoppas att du bara pausar för jag har trivts hos dig och önskar dig välkommen tillbaka när du känner för det.Du är välkommen in till mig i alla fall kanske jag kan ge dig nåt av värde.
    Ha nu en skööön vår och njut vi ses när du vill
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Visst kan jag också förstå hur du känner, men jag skulle sakna dina blogginlägg. Du har så god smak med allt du gör i din trädgård! Så jag hoppas att du kommer tillbaka till bloggvärlden snart igen!
    Kram från mig, Monica

    SvaraRadera
  4. Hmmmm, tråkigt! Kommer att sakna dig både här och där! Jag gjorde ju samma reflektion för inte så länge sen, bara för ett par veckor sedan t o m, och vid en närmare analys kom jag fram till att det verkade vara tråkigare att inte blogga än att blogga, så jag fortsatte! Jag är för intresserad av alla fina inlägg och bilder som alla gör så det gick liksom inte att avstå från det. Och så gillar jag att snattra lite här på bloggarna, i telefon tycker jag dock inte om att prata, det har jag liksom gjort färdigt i mitt liv. Instagram är väldigt hastigt men det är roligt att peta in bilderna där, det måste jag säga!
    Men sen är det ju tiden, det slukar ju hur mycket tid som helst det här med både bloggande och instagram och man hade ju kunnat sitta och läsa eller göra något annat under den tiden, men tiderna har förändrats, det här är kul!
    Men så länge, ha det riktigt bra, och kanske blir det roligt att fotografera lite när våren kommer och kanske blir det lite roligt att visa oss......Hoppas! Men man ska göra precis som man känner, det är charmen med det hela!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Åh Merja, jag skulle sakna dig jättemycket om du slutar blogga helt! Du är ju min vapendragare och inspiratör! Samtidigt har jag full förståelse och respekt för om du slutar med både blogg och instagram. Bloggar gör man ju för att man vill och känner lust och att det ger energi- inte slukar.

    Jag funderar också ibland på om det är värt tiden, allt bloggande och instagrammande. För tid tar det! Fotograferandet, göra urval av bilder, skriva någorlunda intressanta texter, komma på vad man ska fota och skriva om, inte upprepa sig alltför mycket etc etc. Framförallt tar det tid från bokläsning och ”bara sitta och ta det lugnt”. Men än så länge behöver jag den kreativa knuff som bloggandet ger mig. Du har jag bloggat betydligt längre än vad jag har gjort så jag får väl se vart jag hamnar så småningom.

    Hoppas i alla fall att få se och höra dig sporadiskt på blogg och instagram framöver och hälsar dig hjärtligt välkommen till Karlstad om du har vägarna förbi. Och vem vet, om jag har vägarna förbi Karlskrona så kanske jag knackar på din dörr ;)

    Många varma kramar från mig,
    Cathrine

    SvaraRadera
  6. Ja, jag förstår dig, jag funderar ständigt på blogga eller inte. Det som får mig att fortsätta är gemenskapen som jag tycker vi har runt vårt trädgårdsintresse. Det blir en klick människor som man lär känna genom bloggandet, vissa träffar man IRL och andra "känner" man bara på nätet. Men det tar mycket tid och det är kanske OK så här års men vår och sommar är det svårt att hinna.
    Jag tror det är bra att ta en paus och känna efter, det är ju inget som hindrar att man kommer tillbaka. Tvärtom, vi skulle uppskatta det!
    Hoppas vi hörs, hur det än blir!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Jag har full förståelse för ditt dilemma, men jag kommer att sakna dig. Gillar dina inlägg, både bilder och text och tycker det är så spännande att följa utvecklingen av din trädgård. Du gör så fint! Jag ser bloggandet mycket som en trädgårdsdagbok och går ofta tillbaka och tittar på tidigare år.

    Glad att du finns på instagram i alla fall.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  8. Självklart har jag märkt att du dragit dig tillbaka en del. Det betyder att jag uppskattat dina inlägg och dina kommentarer och att jag redan saknat dig. Men självklart ska bloggandet vara roligt och givande. Vad är det annars för mening.
    Jag tackar för allt vackert du visat och för att ha fått följa med på resan i din nya trädgård, för alla rara kommentarer och för pionrötterna som det ska bli spännande att se hur de utvecklas. Hoppas givetvis vi hörs även hädanefter och allra helst att du får lust att blogga igen, men om inte så kommer jag att ha dig i tankarna när jag ser pionerna.
    Varmaste kramen
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Ja det går ju lite upp och ner. Jag tycker fortfarande det är trevligt med bloggen.
    Men ibland blir det lite längre mellan inläggen.
    Ser det som lite givande avkoppling och för att hålla igång fotograferandet lite.
    Men instagram är ju lite snabbare. Jag följer Dig där och tackar för alla fina inlägg och kommentarer så länge.Kanske lusten återkommer när det är mindre att pyssla med utomhus.
    Må så gott!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja