tisdag 1 oktober 2013

Japansk järnek

 
Det här med buxbom och svamp är ju ingen hit i dessa tider. Nu har jag inte mer än två klot men jag skulle gärna vilja ha fler. Jag är rätt förtjust i klot och då helst i buxbom. Skulle gärna plocka in både häckar och klot i buxbom. Men så har vi ju denna svamp - så hur göra!

 
Jo, jag köpte på mig tre klot av japansk järnek förra året, för att testa hur den fungerar hos mig. Mina tre klot har klarat sig alldeles utmärkt och växer så det knakar och jag tycker de ser mest lurviga ut. Jag har nog fått klippa dem tre gånger denna säsong och ändå ser de ovårdade ut. Eftersom jag vet att många har blivit litet besvikna på den så undrar jag nu - har jag bara haft tur eller trivs den verkligen hos mig och vågar jag satsa på den. Här står den inklämd i en lavendelrabatt i full sol och relativt torrt.
 
Så hur gör jag - har du läsare tips och råd?

1 kommentar:

  1. Antagligen har du prickat helt rätt med jord och läge. Grattis! Jag har ett litet testklot som inte alls växer bra. Jag satsar på liguster och nu också idegran.

    Så sspännande det ska blinatt följa din trädgård. Ditt hus ser fantastiskt ut!

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja