måndag 13 januari 2014

Julrosor - igen!

Nej, men tjatar hon om sin julros igen! Ja, nu gör jag det igen!

Det skulle ju bli vinter så jag var ut för några dagar sedan och plockade in några små buketter av min julros. Vilket var bra konstaterade jag. För under alla utslagna blommor finns det mängder av nya knoppar. Jag vet inte vilken monsternäring denna julros går på, för jag har aldrig sett maken till så mycket blommor. Kan det vara komposten som jag la på i somras tro!

Igår eftermiddag var jag ut och täckte litet nyplanterat med granris och la ut ett litet täcke runt julrosen. Det skulle ju komma snö och kyla men vi har inte fått någon snö ännu men däremot litet minusgrader.
Hur ser det ut hemma hos dig, har du fått vinter med snö?

2 kommentarer:

  1. Vilken otrolig julros! Den tål att visa hur många gånger som helst! Jag får försöka gödsla mina lite bättre! Men det lär också bero på pH:t i jorden. Julrosor vill ju ha högt pH, så jag har lagt krossat (pulveriserat) äggskal till dom något år, ska försöka komma ihåg att göra det till våren...
    Här har det kommit lite snö i eftermiddags, men bara någon cm! För mig räcker det så bra...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Julrosor är en såå härlig blomma att glädjas åt i vintertid och i år har vi fått glädjas mycket av den.
    Ha en fin vintervecka
    kram Meta

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja