onsdag 9 juli 2014

Sommardag genom mobilen!

En sommardag genom mobilen. Den började med att jag gick ut för att sätta mig vid ån. Kaffe i muggen från Paradisverkstan, mobilen och ...

min trogna följeslagare Lovis, som gärna följer matte i trädgården!

Här är vyn som jag ser. Den gigantiska pilen väller över vår lilla röda bro. Jag använde mig av något filter i mobilen och då blev det litet så här magiskt suddigt, hm...
Vid vattnet far trollsländorna över vattenytan med en hisklig fart, en och annan fisk är uppe vid ytan och fångar sin frukost. Morgonsolen värmer sådär lagom och kaffet smakar extra gott! Jag vickar på tårna och konstaterar - livet är allt bra!

Senare på dagen står jag på bron och vänder mobilen mot trädgården, det här är vad jag ser. Jag håller mig mestadels i skuggan då solen är alldeles för varm. Vattnar mina nyplanterade växter, pustar o stönar över värmen men jag klagar inte. Sommaren är fin!

Efter en välbehövlig dusch, lägger jag mig på sängen en stund och riktar mobilen mot vardagsrummet. Använder mig av något filter igen. Kan konstatera att mobilen tar hyfsade bilder. Jag kanske skulle lära mig att använda mobilen litet oftare, det finns ju en hel del teknik som rymmer i den.

Hälsningar från en sommardag som gick i lugnets tecken!

7 kommentarer:

  1. Du har det bra härligt vid vattnet och på di tomt. Mobilen är bara till för att ringa för mig, jag glömmer bort att det går att fota och göra annat skoj med den.Värmen är härlig bara man slipper jobba i den.
    Jag letar skugga var jag går.
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tillvaro... Och så vackert ni har - både ute och inne!
    30 grader här också och blåsigt! Puh!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att bo vid en å! Här har jag 3-400 m till sjön med en ås emellan.
    Det blir ju helt ok bilder med mobilen. Själv är ju usel på att använda filter och få till det över huvud taget med mobilen, men fördelen är ju att den alltid finns till hands.
    Ha det gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Så härligt att ha så nära till en å! Härliga bilder och jag får nästan lite Monet-känsla när jag ser fotot på ån och hängpilarna! Åh, så vackert!
    Jag kan tro att du njuter och kaffe och rar följeslagare dessutom! Men värmen suger musten ur en - jag suckar och pustar också här, men klagar inte heller såklart! Att sitta i solen är inte heller min grej - alldeles för varmt!
    LJuvlig bild på ert hus och på ert vardagsrum! Ja, du måtte ha en riktigt bra mobil! Fortsätt och njut nu!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig promenad som du fångade galant genom mobilen - den är kul att använda i bland med alla finesser! Är det dina egna bro i trädgården? Den är ju fantastisk! Precis som Lisa skriver - den inger Monetkänsla!
    Å, vilket fint vardagsrum du har, det får du gärna visa mer av vid tillfälle.

    Ha det gott i den ljuvliga sommaren!
    Cathrine

    SvaraRadera
  6. Hej igen!
    Apropå din gamla blogg, så KAN jag bara inte får bort den! Det finns en beskrivning, men det stämmer inte med det jag får upp! Att det ska vara så otroligt krångligt att få bort en blogg och det är ju helt otroligt hur någon bara kan ta över den!!! Hoppas att du får ett vettigt svar från Google! Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Låter och ser helt underbart ut. Så lyxigt med en egen bro. Så fin din nya rabatt ser ut. Jobbigt bara med all vattning som måste till.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja