lördag 19 september 2015

Ungdomstider!

För några dagar sedan fick jag en utmaning av Lisas Hus att visa en bild av mig vid litet yngre år och det var inte det lättaste. Ja, att hitta en bild av mig i unga år men till slut hittade jag en bild i ett album.

En bild tagen någon gång i mitten, slutet av 70-talet. En bild på en tjurig och bestämd tonåring som inte gillade att bli fotad, syns nästan på bilden. En tonåring som trodde hon visste bäst, kunde nästan allt och var nog inte alltid så lätt att tas med.

Den tonåringen har vuxit upp, blivit mer mogen och inser att hon inte alltid vet bäst, att världen är full av duktiga människor och kanske att hon har blivit litet lättare att tas med. Bilden ovan är jättetråkig, jag vet men hur ny som helst, så jag bjuder på den. 
Så nu mina bloggläsare skickar jag ut den här utmaningen till er kära läsare. Visa en bild från förr och en från nu! Vågar du! Om du vågar kan du väl skriva en liten kommentar till mig, så att jag får se!

Ps. Du som gillar Monty Don och Gardeners' World - här bjuder jag på länken till avsnittet från igår. Kan dock inte garantera att den ligger kvar särskilt länge. De brukar ju ha en tendens att plockas bort relativt fort.

9 kommentarer:

  1. Men wow, så snygg du var - och är! Jag har sagt det förut: Du ser så svalt elegant ut! Det har jag aldrig lyckats med...
    Frisyren känner jag igen, jag hade något liknande!
    Någon nytagen bild på mig har jag inte, men om/när jag får en, så lovar jag att lägga ut den och varsko dig!
    Ha en fortsatt skön helg, här är det ömsom sol, ömsom regn!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Åh, så fin du är och jag känner igen uttrycket och truligheten i de tidiga tonåren! Frisyren och stilen påminner lite om Monicas, som också var modig och la ut en ungdomsbild! Jättekul att ni ville delta i denna lilla utmaning, du gick ju ett steg längre och la ut en nutidsbild också! Jättefin är du!
    En fortsatt skön helg önskar jag dej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Vad kul att få se dig! Lika fin nu som då

    SvaraRadera
  4. Hörre du det är en snygg tjej och dam på dina bilder så det så. Det är roligt att gräva fram gamla bilder och se hur livet har förändrat en.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Nämen hej Merja - så roligt att få se dig förr och nu! Känner verkligen igen frisyren från 70-talet, om jag rotar bland mina gamla bilder kommer jag att ha en liknande bild på mig själv i slutet av 70-talet :) OCH vilken snygg dam du har blivit! Jag ska fundera på utmaningen och se vad jag hittar... kanske dyker jag upp senare i höstmörkret..

    Nu är det saker på g i min trädgård ska du veta... :) återkommer så småningom i bloggen om det. Den där tiden räcker liksom inte riktigt till, till allt man vill göra.

    En bra start på veckan önskar jag dig,
    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  6. Med den luggen hade du varit bland de trendigaste i gänget om du gott i min nia. Jag var alltid så avundsjuk på de som fick till den där frisyren. Själv körde jag moppe med orange hjälm som omöjliggjorde trendig lugg.
    Snyggt nyfoto också!
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  7. Vad du är modig Merja! Och snygg!!!
    Fortsatt trevlig kväll!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  8. Åååå, va kul! Du hittade en bild från då och bjuder på en från nu! Du är vacker! Och den truliga tonåringen, ja, den är rolig den bilden tycker jag, men själv var jag aldrig trulig, jag har alltid varit jätteglad eller jättearg!!!! Inga mellanlägen. Du har kvar precis samma fina drag och höga kindknotor, det håller ett ansikte ungt och vackert!
    Jag har inga nytagna bilder på mig. Jag har nämligen kommit på, som gamla kulturstammar i djungler osv, att tar man ett kort på mig, ja, då försvinner min själ!!! Bra ursäkt eller hur! Men klart ska jag titta efter!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Jag vet inte om jag hade vågat visa en bild på mig som ung.
    Jag hade afro frisyr i slutet på 70-talet.
    Ja ju mer man lär sig ju mindre tycker man att man kan.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja