fredag 11 oktober 2013

Min gamla trädgård!

 
Eftersom jag inte har kommit så långt med vår nuvarande trädgård så tänker jag då och då bjuda på bilder från min förra trädgård. En trädgård som är helt annorlunda än jag tänker mig att den nuvarande ska bli, som bara är drygt 700 kvm.
 
Den gamla trädgården var stor, över 4000 kvm och jag målade med stora penseldrag. Här ser du t ex delar av en rabatt som säkert var 30 m lång och sisådär 2 m bred där det var som smalast. För att beskriva den enkelt, så var det nog en gammaldags trädgård med mycket "mormorsblommor", anpassad till huset, en mangårdsbyggnad från mitten av 1800-talet.

2 kommentarer:

  1. Oj, vilka ytor! Men det kan kanske bli för mycket, man ska ju hinna med sin trädgård så det inte känns för jobbigt. Det ska bli spännande att följa din nya trädgård!
    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Jättekul att se bilder rån din gamla trädgård också. Ser jättevacker ut men jag kana tänka mig att det var mycket jobb.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja