söndag 23 februari 2014

Ljuva magnolia!

Blev litet sugen på att skaffa mig en magnolia när jag bläddrade igenom senaste numret av Allt om Trädgård. I min förra trädgård hade jag 'Leonard Messel' (ovan), 'Elisabeth' (längst ner) och buskmagnolian Sieboldii (nedan). Sieboldiin har jag redan skaffat mig ett exemplar av. Den är så vacker och jag kunde inte vara utan den.

Foto av Lisa H, länk till AoT

Elisabeth har stora cremegula blommor och blommade så vackert men det hände även att frosten tog alla blommor över en natt. Får nog fundera på var och vilken som skulle passa i vår lilla trädgård. 
Har du ett förslag på en magnolia som kan passa i en liten trädgård?

4 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert med magnolian när den blommar! Säkert vanskligt med detta osäkra klimat, man vet ju aldrig....!

    Jag saknar de tre magnoliaträden vid Sankt Eriksplan i Sthlm - de blommade snällt varje vår.

    Vilken läckert vardagsrum du har och så snygga accentfärger! Gillar din stil!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Nä, jag har inget förslag, men däremot blev jag vansinnigt sugen på att skaffa en Sieboldii... såå vacker! Men var ska jag få plats med en sådan - ja, jag får fundera!
    Vårkram, Monica

    SvaraRadera
  3. Inga förslag, men de är mycket vackra! Lite för tufft klimat där jag bor skulle jag tro, eller finns det nån som klarar zon4?

    Önskar dig en fin vecka

    /Anette

    SvaraRadera
  4. Har flera Magnolior men min Sieboldi har aldrig blommat, hopps den gör det i år.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja