måndag 18 november 2013

 
I helgen har jag läst Christel Kvants bok "Personliga radhusträdgårdar". Tänkte att jag skulle få litet input till skapandet av min egna trädgård.
 
 
Det var många fina bilder i boken där Christel skriver om olika radhusträdgårdar och även om sin egen. Tyvärr fick jag inte den inspirationen jag sökte då jag förväntade mig litet fler helhetsbilder men boken är fin och jag ska ge den litet tid. Den får komma fram i vinter igen.
 
 
Jag har fotat direkt ur boken och därför är kvalitén inte den allra bästa och i boken är det Christel själv som fotat dessa bilder. 

8 kommentarer:

  1. Alltså, det finns ju så många fina böcker att hämta inspiration från och ibland får man ta och mixa ihop det lite så det blir som i den där visionen man har. Här på mitt berg går jag och letar efter sprickor och så skaffar jag lite jord och sen får det bli nåt, det går liksom inte att planera så mycket här, men det är rätt skönt det också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Gissa vad jag tänkte på nu! Jo, du har ordverifiering på - ett gissel. Men vill du ha det så ska du ha det, men det är jobbigt. Och så har jag bytt från att följa dig via bloglovin till blogger! Kram igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vill jag absolut inte ha. Tack för påminnelsen, har jag glömt att plocka bort!/Merja

      Radera
  3. Det ser väldigt fint ut på bilderna du visar, tycker jag, men jag är övertygad om att din trädgård kommer att bli ännu finare! Du kan ju det här med trädgård!
    Här blir det lite slumpartat, nya idéer då och då...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Och ordverifieringen är borta! Hurra!
    Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Vintern är absolut bästa tiden att läsa trädgårdsböcker!
    Oj vilken inspiration man kan få då!
    Antagligen för att man är "svälfödd" ;)

    Ha det gott!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Jag tycker också att den boken är trevlig. Håller absolut med om att det borde vara fler helhetsbilder. Tycker jag saknar det ibde flesta böcker och tiddningsartiklar faktiskt. Lättare att ta fina närbilder och kanske helheten inte är så bra...

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  7. Jag tycker den boken är helt OK, men helhetsbilder ser man inte ofta. Jag letar alltid efter bilder som visar rabatten eller platsen vid mer årstid än en (vanligtvis sommar), "hur ser det ut här i februari?"
    Ha det bra!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja