lördag 11 oktober 2014

Höstens färger!

Trädgården börjar skifta till höst och jag leker litet med kontrasten i redigeringsprogrammet. Hortensian 'Zorro' blir om än mer färgrik.

 Mina tre klotkörsbär är fortfarande väldigt gröna men den gröna nyansen blir nog litet djupare. Än så länge har de inte börjat att tappa några blad.

Min japanska lönn 'Osakazuki' får nästan ett blått skimmer över sig. Börjar så smått att skifta i rött!

Pagodkornellens lövverk glittrar i solen, skiftar i gult till rött och börjar så smått att trilla av.

Nu väntar litet trädgårdsjobb! Mannen min är redan ute och lägger färdigt stengången, jag hör hur sten efter sten knackas ner.

 Tack alla för att ni finns där och tar er tid och lämnar små hälsningar. Utan er hade det nog inte varit lika roligt att blogga. Jag ser också att jag fått litet nya läsare/följare, jätteroligt. Välkomna!

9 kommentarer:

  1. Ja minsann det börjar bli mer och mer tomt på blad här på träd och buskar, ändå har det inte varit frost här. Skogen blir glesare för var dag och billjudet högre, tur att vi har nya huset att krypa in bakom.Det är så vackert med höstens färger hemma vid lägenheten är det riktig höstlöv roströda gula och prickiga lönnlöv det är så vackert.
    Ha en fin lördags kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga färger du har på dina buskar och träd! Det är verkligen vackert nu, och idag har vi haft en helt underbar dag. Jag skulle ställa undan trädgårdsmöbeln på uteplatsen och det slutade med att jag även klippte ner den gamla klematisen, som vuxit sej slingrig och helt hopplös i flera år. Helt slut är jag nu, men jag hann med möbeln också! Det ena ger oftast det andra när man väl sätter igång! :)
    Så skönt att vistas ute i solen som fortfarande värmer!
    Ha en skön lördagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Visst är det vackert med all höstfärger! Det är en orsak till att det är min favoritårstid!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Hei! Vakkert! Fargen på den japanske lønnen, nydelig. Når august starter, er jeg så lite klar for hva vi har foran oss, men nå synes jeg faktisk at en hvilepause kjennes godt. Bare den ikke blir for lang! Før det er det masse som skal gjøres, og det er ok. God kveld! Anne

    SvaraRadera
  5. Härliga färger i din trädgård! Och visst är det så att det är roligt att fotografera och att vi bloggare delar med oss. Det är ju liksom det ömsesidiga utbytet som är så givande och roligt med den här bloggvärlden!

    Kram
    Cathrine

    SvaraRadera
  6. Så fint!!
    Vad snygga dina Klotkörsbär var!!!
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Vad fin lönnen var i kruka. Kul att höra att du känner till Cecilias fina tavlor. Nu gör hon färg också utifrån mina bilder.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  8. Så läckert färgerna skiftar. Japanska lönnen känns verkligen speciell med sin dragning åt blått.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja