torsdag 15 maj 2014

Tulpaner och allium!

Jag ska trötta ut er med ytterligare bilder på tulpaner. Ni börjar väl bli mätta nu tror jag, för det är väldigt många tulpanbilder på bloggarna men men...

 det är ju så fantastiska. Det finns sorter som börjar blomma riktigt tidigt och sen finns det de senblommande sorterna som fortfarande blommar hos mig.

De kommer i alla möjliga färger men jag kan dock konstatera att det har blivit mycket rosa och mörklila här hos mig.

 Tulpaner i all ära men det är den här jag går och väntar på, olika slags allium,

den kan jag verkligen inte vara utan. Nu börjar deras högtid!

5 kommentarer:

  1. Jag kan nog aldrig se mej mätt på tulpaner! Åh, vilka vackra du har! De blir ju alltid mycket kraftigare och finare än dem man köper i början på året, när man längtar så...! Trädgårdstulpanerna slår ju ut och håller sej på ett helt annat sätt!
    Vilka härliga färger du har!
    Allium är också en favorit, men har inte lyckats med någon ännu. Kanske var det något annat som tog över i kryddlandet - kanske den försåtliga lamörat, som har en förmåga att sprida sej.
    Nu är jag på språng och på väg till torpet för en heldag där. Så skönt det ska bli!
    Ha en härlig dag - den ser ju ut att bli fin!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Tulpaner kan man aldrig få för mycket av! Så fina dina bilder är på dina vackra tulpaner Jag tror att det finns ett tusental olika på bloggana.
    Önskar dig en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra tulpaner du har! Färgerna är så eleganta, de måste vara underbara mot allt det gröna omkring! Och alliumen går ju i samma färg.
    Du har verkligen god smak, jag har en förmåga att ha för många färger...
    Ha det gott i försommarvärmen!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Många vackra!!
    Fint när alliumen svävar över allt det gröna.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Inte tröttnar jag på tulpaner! Har bara några botaniska för egen del, eftersom råddjur och möjligen sorkar käkar upp det mesta, så får jag njuta av dina blir jag glad : )

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja