måndag 19 maj 2014

Trädgårdspynt från Sturehofs krukmakeri

Jag har inte jättemycket trädgårdspynt men den här keramikknoppen föll jag för. Den kommer från Sturehofs krukmakeri och jag köpte den hos Blå Skänken här i Karlskrona. Jag är ju väldigt förtjust i orange men har hittills inget orange i trädgården, bara inomhus.

Den hamnade i rabatten för lavendeln där kirgislöken blommar.

Jo, litet orange har jag nog allt i trädgården. Lovis min följeslagare och musjägare, hon är ju faktiskt också litet orange.

11 kommentarer:

  1. Tänk, för 10 år sedan skulle jag ha sagt "usch och fy" till allt trädgårdspynt! Numera har jag två blå keramik-"hönor" och tre stenugglor i trädgården. Och faktiskt en glasboll med en platt metalluggla...
    Så, ja, jag gillar din orange "lök"! Så kan det gå!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken vacker form den trädgårdsprydnaden har! Läcker i färgen också,för att inte tala om den goa kissen! Åh, så söt och så roligt att ha en sån fin liten följeslagare/musjägare!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hvilken fin og humørfylt pynteknopp! Den lyser så fint opp i hagen din. Pusen var da veldig pent besmykket:)

    SvaraRadera
  4. Lilla Lovis, så söt! Och knoppen är fin den med, orange är inte dumt!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Söta både knopp och Lovis! Kul med en följeslagare, jag har också. Fast två:)
    Mina allium står än i knopp så ni ligger före hos dig.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Keramikknoppen pryder sin plats fast Lovis är ju den verkliga prydnaden! Gillar röda katter. Vet inte om du tänkt på det, men det flesta röda är hanar och honorna som får röda kattungar är ofta trefärgade med sköldpaddsmönster.
    Jag har väldigt kluven uppfattning till orange i trädgården, tycker det kan vara fint hos andra i lagom mängd med rätt kombos men vill själv ha det lite mer nedtonat.

    Kramen
    Anette

    SvaraRadera
  7. Jättefin knopp - älskar den formen! å söt kisse!
    Kram
    Cathrine

    SvaraRadera
  8. Vi har också en orange katt! Har egentligen aldrig gillat såna, men när trefärgade katten fick röda ungar så smälte man ju, och vi behöll en. Jag är inte mycket för orange över huvud taget, fick för mig en gång att ha en eldig rabatt, och då kom det in en del orange, men jag tröttnade, det var inte jag. Fin keramik!

    /Jenny

    SvaraRadera
  9. Söt knopp!! kanske inte i min färg men tillsammans med en rostig järnpinne wow.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  10. Katten och knoppen matchar också varandra fint. Dessutom riktigt söta båda två!
    Kollade snabbt in Blå Skänkens webbshop. Där kan nog även jag göra ett och annat fynd :)

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  11. Skulle just titta in till dig när jag såg att du hälsat på hos mig... två hjärnor samma tanke... Så det finns röda av Brittisk korthår också. Det är även min favoritras. Robusta och trevliga. Var på gång att köpa en grå men hjärtfel upptäcktes och i samma veva blev vi adopterade av en kull som flyttade in på uthuset. De bästa katter man kan ha även om jag hade valt andra färger om jag själv fått bestämma.
    Kramen
    Anette

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja